USRobotics 54 Mbps Wireless Access Point & Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de USRobotics 54 Mbps Wireless Access Point & Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Mark Goessens 25-09-2008

Was toendertijd (ongeveer 1,5 jaar geleden) de goedkoopste op kieskeurig. Was gemakkelijk geinstalleerd (buiten de beveiliging instellen, want daar moet je het een en ander voor weten)
Maar nu heb ik een linksys, en die was eigenlijk NOG gemakkelijker geinstalleerd. Ik heb nu last gehad van nadelen. Overal volledig bereik, zonder dat hij er uit lag.
Daarna heeft hij gewerkt tot een maand geleden.

Hij is nu kapot, en krijg hem niet meer aan de gang. Zelfs bij het insteken van een directe kabel (met de router als tussenstukje) krijg ik al geen internet meer.

Arjen-B. 13-01-2008

Dit is mijn eerste wireless router en afgezien van de installatieperikelen in het begin ben ik er wel tevreden over. Ik weet niet meer hoeveel tijd ik besteed heb aan de installatie (setup bestond destijds uit 1e pc via draad, 2e pc draadloos en een notebook draadloos), maar het was behoorlijk veel gedoe. Gelukkig is de installatie een een/tweemalig gebeuren, daarna draaide het perfect (ontvangst zeer goed en stabiel). Het gaat erom de juiste adressen aan de verschillende pc's toe te kennen (of iets dergelijks). De firewall van de router gebruik ik niet. Er had wel wat meer (eenvoudige) uitleg in het installatiescherm gekund en ze hadden er een handleiding voor de meest basic huis-tuin-en-keuken setup bij kunnen doen.

Dirk.S 05-11-2007

Ik heb deze router nu een half jaar.
Na installatie deed alles het perfect. Echter na 2 weken begon de ellende.
Verbinding valt om de haverklap weg of kan zelfs geen netwerk vinden.
Verbinding is ook zeer slecht, meestal onder de 40%, hoewel het in het begin ruim boven de 60% lag.
De pc staat ongeveer 3 meter van de router af en er staan 2 dunne muurtjes tussen.
Via het menu ook al verschillende kanalan geprobeert in de router wat echter geen oplossing gaf.
De support is helemaal slecht. Op mails wordt niet eens gereageerd en als je ze wil bellen kost het je een ardige cent per minuut. Je wordt ook vrij lang aan de telefoon gehouden.
Al bij al, slecht.

pelo 16-09-2007

Bij nader inzien ben ik toch wat minder enthousiast over deze router. Raakt regelmatg van slag waardoor de router moet worden ge-reset. Dan werkt het weer een tijdje.

p_vestjens 02-06-2007

Naar aanleiding van de top 3 positie van deze router heb ik die nu twee keer aangeschaft. De eerste keer kostte de installatie de nodige moeite. De menu's van de router zijn verwarrend en erg traag en het lukte maar niet de boel aan de praat te krijgen totdat ie het ineens zomaar deed: niet meer aankomen.

Ondanks deze ervaring toch nog maar eentje gekocht, deze keer voor mezelf. Dit exemplaar deed vanaf het begin helemaal niks, noch draadloos noch met kabel. Het vervangende exemplaar dat ik van de winkel kreeg deed het gelukkig wel.

Toen ik laatst weer voor iemand een router nodig had, heb ik de nieuwe Sweex LW050 gekocht. Ik vind dit apparaat veel beter. De installatie gaat vlot en simpel en het bereik is beter. Qua prijs nagenoeg geen verschil.

MarkS 04-05-2007

Perfekt apparaat. Gemakkelijke installatie als je de stappen zoals in de handleiding beschreven volgt. Doet wat tie moet doen

BertR 03-05-2007

Eigenlijk zocht ik een access-point maar die zijn schaars en relatief duur. Op basis van de reviews hier heb ik toen deze router gekocht. Installatie verliep eigenlijk probleemloos voor wat betreft de toegang tot internet (via Alcatel Speedtouch 510). Toegang naar de andere PC's in het netwerk gaf echter problemen. De routers zaten elkaar in de weg en de beide DHCP-servers gaven IP-adressen af die niet overeen kwamen. Na wat mailen met de US-helpdesk is dit echter opgelost en alles werkt nu prima (ik heb nu een LAN-LAN-verbinding ipv een LAN-WAN-verbinding en de US-DHCP-server uitgeschakeld). Prima bereik in het hele huis en ook op 50 meter afstand in de tuin.
De ondersteuning van de helpdesk is uniek: snelle en ter zake doende adviezen, perfect!!

Peloca 17-02-2007

Uistekende router: Eenvoudig in te stellen, goed bereik, en ziet er goed uit. Niet dat dat laatste er veel toe doet want hij komt toch in de stoppenkast te hangen...

Miss Irene 27-01-2007

Ik heb verschillende routers gehad, maar met allemaal had ik hetzelfde probleem. Af en toe bereik, vaker niet dan wel. Om de vijf minuten viel het een kwartier weg ofzo. Ik heb de routers elke keer omgeruild en bij de vierde keer koos ik voor deze. De US Robotic was mijn laatste hoop, want als deze het niet had gedaan, had ik het opgegeven.
De installatie was simpel en hij doet het geweldig. Ik heb continue bereik (nu ook) en het internet is supersnel.

Completeoplossing.nl 20-01-2007

Perfecte router, gemakkelijk te installeren goed praktische en simpele software met duidelijk gebruikerscherm.